بهترین غذاهای ترکیه

غذاهای معروف تركيه

شهر استانبول یکی از پر هیاهو ترین و توریست پذیر ترین مکان های گردشگری در جهان می باشد. که سالانه پذیرای میلیون ها توریست از تمام نقاط جهان می باشد. این شهر توریستی زیبا بی شک شما را مبهوت خود خواهد کرد. از مناره ها و مساجد و بناهای قدیمی گرفته تا مردم خونگرم آن ، خیابان های دوست داشتنی آن و از همه مهم تر ، بهترین غذاهای ترکیه که در دنیا زبانزد عام و خاص است! بی شک مردمان این کشور استعداد عجیبی در پخت غذا دارند.

 

غذاهای معروف ترکیه

 

بهترین غذاهای تركيه کدامند

همه ما میدانیم که غذاهای ترکی استانبول از محبوبیت و معروفیت خاصی برخوردار هستند. حتی خیلی از ایرانی ها تمایل دارند که دستور العمل پخت برخی غذاهای ترکیه را یاد بگیرند. از این رو در این نوشته از سایت راهنمای سفر به استانبول قصد داریم تا شما عزیزانی که تور استانبول را برای تفریح و تعطیلات خود انتخاب کرده اید ، با برخی از مهم ترین ، خوشمزه ترین و بهترین غذاهای ترکیه معروف آشنا کنیم. با سی استانبول همراه باشید.

 

سیمیت نان معروف ترکیه

یکی از لذت های استانبول گردی بی شک قدم زدن در خیابان های شلوغ این شهر می باشد. زمانی که در حال پیاده روی هستید ، در هر کوچه و خیابانی دست مردم و توریست ها نانی خوشمزه را خواهید دید که لای کاغذ پیچیده شده است. این نان ترکی خوشمزه سیمیت (simit) می باشد. سیمیت نان برنشته و کنجدی است که بسیار خوش طعم و خوش عطر می باشد. شروع روز با چنین نان خوشمزه ای همراه با چای لب سوز و لب دوز در استانبول بی شک لذت بخش خواهد بود.

 

سیمیت غذای ترکی

 

اسکندر کباب غذاهای معروف ترکیه

یکی از غذا های کلاسیک در ترکیه ، کباب دونور (Döner) یا دونر می باشد. این غذا در کشور آلمان نیز به عنوان یک غذای ملی سرو می شود. این غذا به شیوه های مختلفی در ترکیه سرو می شود. یکی از انواع آن به این صورت است که آن را لای نان لواش پیچیده و سرو می کنند. که به آن در این حالت دوروم (  dürüm ) می گویند. و روش دیگر آن این است که آن را روی نان همراه با گوجه و فلفل و ماست و کره سرو می کنند. به این غذا نیز اسکندر کباب (  iskender kebap ) گفته می شود.  و واقعا بسیار لذیذ می باشد. کمتر کسی است که به ترکیه و بخصوص استانبول گردی رود و از این غذای معروف ترکی در استانبول میل نکند.

 

اسکندر کباب ترکی

ایچلی کوفته غذای لذیذ ترکیه ای

همانطور که خیلی از شما عزیزان می دانید ما در ایران نیز غذایی تحت عنوان کوفته قلقلی خوردیم یا حداقل شنیدیم. این غذا اصالت ترکی دارد. در واقع ایچلی کوفته (İçli Köfte) از یک پوسته ترد وخوشمزه تهیه می شود که داخل آن با موادی همچون گوشت چرخ کرده و پیاز و جعفری پر می شود. بی شک طعم این غذای ترکی با آنچه ما در ایران تحت عنوان کوغته می خوریم کاملا متفاوت می باشد. پیشنهاد سی استانبول به شما عزیزان این است که حتما از این غذای بی نظیر تست کنید. که عاشق آن خواهید شد.

 

ایچلی کوفته غذای استانبول

 

منمن معروف ترین غذای ترکی

یکی از غذاهایی که خیلی در استانبول طرفدار دارد، املت مخصوص ترکی است. منمن (menemen) می باشد. محتویات اصلی این غذا گوجه فرنگی ، پیاز سرخ شده ، تخم مرغ و سبزیخات مخصوص می باشد. این املت به دو صورت در رستوران های استانبول برای گوشتخواران و گیاهخواران سرو می شود. افرادی که گیاه خوار باشند آن را با بادمجان و برای افرادی که گوشت بخواهند با گوشت سرو می شود.

 

منمن غذای ترکیه

پیتزا ترکی یا لاماجون غذای خوشمزه ترکی

شاید با شنیدن نام پیتزا فکرتان به سمت و سوی پیتزاهای معروف ایتالیایی برود! اما اشتباه نکنید. پیتزای ترکی (Lahmacun) از یک نان لواش تهیه می شود که روی آن را با موادی چون گوشت و ادویه پر میکنند و آن را تا می کنند. این غذا را با لیمو می خورند که بسیار مقوی و همچنین لذیذ است.

 

پیتزا ترکی معروف

مانتی محبوب ترین غذا های ترکیه ای

یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذای ترکیه که معروفیت زیادی هم در جهان دارد ، مانتی(Mantı) می باشد. این غذای اصیل ترکی در واقع از خمیر و گوشت تهیه می شود. هب این صورت که خمیر را به قطعات کوچک تقسیم میکنند و داخل آن را با گوشت پر می کنند. سپس آن را پخته و با سس و چاشنی های مخصوص سرو می کنند. بی شک اگر شما عاشق ماکارونی باشید و یا به گوشت علاقه داشته باشید ، این غذا می تواند برای شما بسیار لذیذ و خوشمزه باشد. حتما در سفر به استانبول آن را تست کنید.

 

مانتی غذای معروف ترکیه

 

صدف دریایی غذای ترکیه

خیلی از ماها دوست داریم که طعم صدف دریایی خوراکی ( midye dolma) را بدانیم و شاید هم خیلی از ماها خوردن این گزینه با ذایقه مان سازگاری نداشته باشد. اما باور کنید با یکبار تنها تست کردن خوراکی که خیلی ها میخورند حالمان بد نمی شود! پیشنهاد سی استانبول به شما این است که اگر دوست دارید یک جهانگرد واقعی باشید حتما صدف دریایی را در استانبول تست کنید! این غذا با برنج تند سرو می شود.

 

صدف دریایی میدیه

کارنی یاریک غذای لذیذ ترکیه ای

یکی از لذیذ ترین غذاهای ترکیه کارنی یاریک (Karnıyarık) است. این غذا در واقع یک بادمجان کباب شده است که داخل آن را با گوشت و ادویه های مخصوص و همچنین سس خاصی پر می کنند. طبخ این غذا شاید به نظر ساده و راحت باشد اما دقت داشته باشید که ادویه های ترکی که در آن استفاده می شود آنرا بسیار خوشمزه تر از حالت متداول آن خواهد کرد. این غذا در ترکیه به صورت معمول همراه با برنج سرو می شود.

 

 

علی نازیک کباب غذای معروف ترکی

یکی از غذاهای سنتی ترکیه که خیلی هم قدمت دارد علی نازیک کباب (ali nazik kebab) می باشد. که رقیبی سر سخت برای اسکند کباب است! در واقع می توان گفت که افرادی که اهل کباب خوردن هستند حتما باید این خوراک را نیز تست کنند. که بی شک عاشق آن خواهند شد. در واقع این غذا از گوشت های مزه دار شده همراه با گوجه و ماست و بادمجان کبابی سرو می شود.

 

علی نازیک کباب استانبول

هانکر بگندی خوشمزه ترین غذای ترکی

برای افرادی که عاشق گوشت هستند بی شک سفر به ترکیه می تواند سفری خوشمزه باشد! چرا که اغلب غذاهای معروف ترکیه با گوشت تهیه می شوند! یکی از لذیذ ترین غذاهایی که می توانید در سفر به استانبول تست کنید ، هانکر بگندی (Hünkar Beğendi) است. این غذا از ترکیب گوشت بره در سس و ادویه های مخصوص و همچنین سس پوره بادمجان و کره و پنیر تهیه می شود. و بی شک مزه آن تا مدت ها در ذهن تان خواهد ماند!

 

هانکر بگندی غذای ترکی

کوزو تاندیر غذای سنتی ترکیه

اگر به دنبال یک غذای سنتی و اصیل در ترکیه هستید ، یکی از بهترین گزینه هایی که پیش روی شما خواهد بود ، کوزو تاندیر (Kuzu Tandır) می باشد. این غذا نحوه طبخ جالبی دارد. برای تهیه آن گوشت بره را در یک ظرف سفالی بزرگ کهدر داخل زمین قرار گرفته است ، میریزند. و گوشت به آرامی پخته می شود. طعم آن کاملا متفاوت با انواع مختلف پخت ها می باشد. و این غذا را می توانید با برنج و جگر میل نمایید.

 

کوزو تاندیر غذای خوشمزه ترکیه

 

ایزگارا بالیک بهترین غذای ترکیه

بی شک نمی توان کسی را پیدا کرد که سفر به استانبول رفته باشد و از ماهی کباب شده استانبولی میل نکرده باشد. ایزگارا بالیک (Izgara Balık) می تواند یکی از بهترین غذاهای ترکیه باشد که می توانید تست کنید. ماهی خاردار ، ماهی کولی، سرخ ماهی و … که در همه فصل ها می توانید آن را پیدا کنید.

 

ایزگارا بالیک غذای معروف ترکیه

 

پیده غذای معروف ترکیه ای

یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه پیده (pide) است. این غذا به شکل یک قایق می باشد که از خمیر درست شده است. و درون آن با قارچ و سوسیس و گوشت ، اسفناج ، تخم مرغ و … پر شده است. اگر به دنبال غذای خوشمزه و لذیذ هستید می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

پیده غذای ترکیه ای

بورک غذای خوشمزه ترکیه ای

یکی از غذاهای ترکی که در خیلی از سریال ها و فیلم ها هم دیده ایم بورک (Su Böreği) می باشد. این غذا در اصل به صورت لایه هایی از خمیر تشکیل شده است که در بین آن از گوشت و مرغ و سبزیجات و … استفاده می شود. شاید در ایرانی برخی از کافی شاپ ها این غذا ها را آماده کنند اما اصالت پخت آن به صورت دیگری است که فقط در استانبول ترکیه می توانید میل کنید و مزه اصلی آن را متوجه شوید.

 

بورک غذای معروف ترکی

تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سی استانبول 2019 محفوظ است.